PONIEDZIAŁEK 16.05, godz. 21:30, Krakowska 180
   Znajdź miejsce koncertu na mapie

Akusmonium /1/2
Dźwięk przestrzenny

MOTUS/SYNTAX
Radek Knopp
– saksofony
Philippe Spiesser – perkusja
Jonathan Prager, Olivier Lamarche – projekcja dźwięku

Program:
Christine Groult La condition captive na audio fixed media (2003) *
Pierre Jodlowski (1971) Mixtion na saksofon i live electronic (2002)
Annette Vande Gorne (1946) Ce qu'a vu le vent d'est na audio fixed media (2003) *
Martin Matalon (1958) Traces IV na marimbę i live electronics (2006)
Denis Dufour (1953) Caravaggio na audio fixed media (2000) *
Jakub Sarwas (1977) 10' creation na saksofon sopranowy, perkusję i live electronic (2011) **

„Stan zniewolenia” – La condition captive Christine Groult – nie powstałby, gdyby nie wolne powietrze. Kompozytorka podkreśla, że inspiracją dla większości jej pomysłów muzycznych było miejsce prawykonania – dziedziniec zamku w Caen. Tytułowy stan zniewolenia to dla artystki bycie człowiekiem, kondycja ludzka. Groult powołuje się na znany z Upaniszad obraz woźnicy (duszy) uzależnionego od wozu (ciała) i od koni (zmysłów). Dusza z wozu, duszy lżej – łatwo powiedzieć; na szczęście w tym ciężkim zadaniu wydatnie pomóc może muzyka La condition captive – już krótko po rozpoczęciu pozwala wyrobić sobie właściwe zdanie na temat materii. W przebiegu utworu „wojna” ustępuje kilkakrotnie miejsca „pokojowi”, który wypełnia subtelna elektronika w kombinacji z nie zawsze subtelnymi dźwiękami konkretnymi.

Mikstury organowe – mikstury akordowe – Mixtion Pierre’a Jodlowskiego. Oto krótka historia mikstur w muzyce. Ingrediencje tej ostatniej to baza w postaci dźwięków utrwalonych elektronicznie i „substancja aktywna” – grana na żywo partia saksofonu. Elektronika zmienia się chwilami w samorozpuszczający się rozpuszczalnik; osamotniony saksofon staje się wtedy bardzo ekspresyjny; bywa też, że bardzo jazzowy. Wachlarz możliwości kolorystycznych uzupełniają dźwięki amplifikowane amperami, którym kompozytor każe wybuchać w przestrzeni kwadrofonicznej. „Przebieg kompozycji w czasie przypomina odkrywanie miasta, którego bogactwo wynika z bogactwa jego oblicz” – wyjawił kompozytor; warto tu wspomnieć, że Mixtion to wyimek ze spektaklu Pierre’a Jodlowskiego Berlin, wspomnienia aleatoryczne.

BILETY:
Cena za oba koncerty:
Bilet normalny: 50,-
Bilet ulgowy: 35,-
POZOSTAŁE WYDARZENIA W TYM DNIU
  13  
  14  
  15  
  16  
  17  
  18  
  19  
  20  
  21  
men@nfm.wroclaw.pl      +48 71 343 85 28
Sponsor strategiczny: 
Główny mecenas: 
Organizator: 
Współorganizator:               

Sponsor Zloty:         
Sponsor Brązowy:                                           
Tłumaczenia:                
Klub festiwalowy: 
Patronat honorowy:   
Partner medialny:   
Partnerzy: