
Wtorkowy koncert w Operze Wrocławskiej do dowód, że stereotyp o wiecznym zaklęciu dzieła muzyki elektronicznej na nośniku jest fałszywy. Artyści związani ze słynnym paryskim studiem muzyki elektronicznej INA/GRM przedstawili swoje wizje klasycznych dzieł muzyki elektonicznej rozpisanych na akusmonium – orkiestrę głośników. Poszczególni realizatorzy, niczym dyrygenci orkiestry, kreowali w czasie rzeczywistym wykonania kolejnych utworów: niemal ambientowe, znakomite dzieło François Bayle, kompozycję Mobile klasyka polskiej muzyki elektronicznej Eugeniusza Rudnika czy utwór Bernarda Parmegianiego. Ale to nie był koniec atrakcji, ponieważ wtorkowy koncert to nie tylko nowe wykonania klasycznych dzieł, ale performanse na żywo. Wystąpił więc Benjamin de la Fuente grając na skrzypcach i kreując warstwę elektroniczną, razem z Diego Losą beatboxer Rewind oraz turntablista eRikm, usłyszeliśmy też Małgorzatę Walentynowicz w utworze Katarzyny Głowickiej.