Dominik Karski – Superb Imposition for amplified contrabass recorder

Utwór na amplifikowany flet kontrabasowy Superb Imposition (Doskonałe narzucenie) jest badaniem stanu substancji muzycznej, który oparty jest na impulsie dążącym do oderwania się. Ten impuls nie jest widoczny od razu. Pojawia się stopniowo w wyniku dominujących tendencji ze strony różnych elementów wydobywania dźwięku na instrumencie, gdyż one próbują jakby narzucić siebie na inne elementy dźwiękowe materiału muzycznego. Ta sytuacja otwiera możliwości wygenerowania rozwiniętego procesu muzycznego opartego na nakładaniu na siebie różnych elementów artykulacji. Ostatecznie, doskonałość narzuceń (wrodzona doskonałość naturalnych właściwości instrumentu) nie generuje żadnego rodzaju atrakcyjności czy stabilności, lecz tylko umacnia opór do jakiegokolwiek jednego dominującego rodzaju dźwięku, co jest wyrażone poprzez stopniowo umacniające się scalanie poszczególnych elementów artykulacji w pulsujący ruch.

Utwór został zamówiony przez Annę Petrini ze wsparciem finansowym od Kulturkontakt Nord, Szwecja.

20.05, godz. 21:30
Aula Zakładu Narodowego im. Ossolińskich, ul. Szewska 37

Anna Petrini – flet basowy
Fabrice Jünger – flet
Pierre Jodlowski – projekcja dźwięku

Program:
Fausto Romitelli (1976) Seascape
Dominik Karski (1972) Superb Imposition for amplified contrabass recorder (2010) *
Oscar Bianchi (1975) Crepuscolo for contrabass recorder and live electronics (2004) *
Pierre Jodlowski (1971) Limite Circulaire na flet i elektronikę
Edgar Guzmán Untitled *
men@nfm.wroclaw.pl      +48 71 343 85 28
Sponsor strategiczny: 
Główny mecenas: 
Organizator: 
Współorganizator:               

Sponsor Zloty:         
Sponsor Brązowy:                                           
Tłumaczenia:                
Klub festiwalowy: 
Patronat honorowy:   
Partner medialny:   
Partnerzy: